It´s been a long time..

Femtastic! Ni vet hur det kan vara. Man avslutar något i sitt liv (exempelvis en examensuppsats) och helt plötsligt har man lämnat bubblan. Bubblan av tankar, känslor, idéer och kreativitet som kretsar kring en och samma sak.

Jag lämnade bubblan och drog på kollo! Barnens ö - sommarlov på ett äkta jävla sätt. Jag har lekt, sportat, badat och spexat runt med kids i en månad. Ni får vara avundsjuka, jag förstår er.

Men sthlm calling och jag är tillbaka i staden som jag älskar. Jag har obegränsat med kärlek till Sthlm just nu. Folket, andan, turisterna, klubbarna, solen och regnet. Så klart ploppar det upp massa nya artister hela tiden och tillslut blev jag manad att skriva ett inlägg när jag idag lyssnade på Jasmine Kara.

Hon är en svensk tjej som spelat mycket i NYC och blivit signad av Tri-Sound (vad är det för boring namn på ett nystartat label?). Jasmine kör en svängig och klassisk soul-stil med både funk och blues tendenser.. Den här singeln Try my love låter mycket som Amy Winehouse i sin baktakt-era med låtar som Valerie och Hey little rich girl. Men jag gillar det! Jag hoppas bara inte att denna iransk/svenska pushas in för mycket på sexiga-tjejen-profileringen. Det kommer inte att passa henne.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Väldigt charmig tjej med en låt som man blir riktigt glad av. Väldigt mycket 60-tal dock.

2010-08-04 @ 10:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0