Yo Hyghnesty!!

Jag älskar ju Yo Majesty. Det är ingen hemlighet.
Jag taggade till i två veckor innan de skulle spela i Stockholm, dansat runt hemma till Kryptonite Pussy EP:n och försökt bli lesbisk. Jag stod längst fram och svettades och fylleskrek och jag lyckades till och med få hångla lite med Shunda K!

Yo Majesty släppte en electro-punk-funk-crunk-rapskiva 2008 som aldrig fick så mycket spinn som jag tycker att den borde fått. Skivan har några riktigt tunga spår, som "never be afraid" "blame it on the change" "club action" eller "Twerk" med Basement jaxx.

Lyssna på skivan på Spotify här: Yo Majesty
och MÅSTE kolla in Kryptonite Pussy EP:n som är övermäktig!! Yo Majesty – Kryptonite Pussy EP


Kolla in videon till "Don´t let go" här:





Och en gammal klassiker, så jävla funky på ngn bakgård i brooklyn:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0