En dag i skivaffären

Jag kommer verkligen ihåg när vi åkte hela gänget efter skolan (7:an, 8:an..) till St Eriksplan och köpte skivor. Det var länge sen nu.. Häromdan gled jag förbi Record Hunter och de hade ett bord med skivor for free. Först blev jag sorgsen, sen blev jag glupsk och ville ha alla (köpte faktiskt några också).
Jag gick på känsla. Skivorna med bäst omslag fick följa med hem! Typ som när jag köper vin på systemet..

En av skivorna var en gammal Natasja Saad skiva med reggae på danska. Jag plockade med den på en gång för jag älskar Natasjas One spliff a day och jag kommer ihåg när hon dog.. Det var en olycka som tog henne, 2007. Ung, nytänkande, charmig och med otur..


Saad.


Här har ni Natasjas One spliff a day (the remix)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0